Minggu, 29 September 2013

Jalanan Paling Sibuk di Dunia


EUROPA:
a. Schildergasse, Cologne, Jerman
Pusat Perbelanjaan tersibuk di Eropa adalah Koln s Schildergasse di mana lebih dari 17,000 orang lalu lalang setiap hari.
b. Oxford Street, London, Inggris
Terdapat sekitar 300 bar, kedai-kedai, hotel dan kelab malam yang menarik 200 juta pelancong dan penduduk setempat setiap tahun.


c. La Rambla, Barcelona, Espanyol
La Rambla di Barcelona sangat padat sehingga anda sukar bernafas. Ada sekitar 14 juta pelancong yang berkunjung ke Barcelona satu tahun dan sekitar 5 juta orang yang tinggal di kawasan ini


ASIA:
a. Shibuya, Tokyo, Japan
Tidak perduli jam berapa anda pergi, persimpangan Shibuya Tokyo selalu sibuk. Pada siang hari, tengah malam, dan senja, jumlah orang selalu konsisten. Tidak diragukan lagi ini adalah persimpangan tersibuk di dunia dengan 2.5 juta per hari.

b. Causeway Bay, Hong Kong
Causeway Bay adalah salah satu jalan yang paling padat jumlah penduduknya di Hong Kong. Ini juga merupakan jalan kedua yang paling mahal di dunia.Ia adalah tempat yang paling ramai dan padat penduduknya di Asia. Tidak dinafikan lagi jika Hong Kong merupakan salah satu kawasan yang paling padat penduduknya di dunia, dengan 6.200 orang per km ².







AMERIKA UTARA:
a. Times Square, New York, Amerika Syarikat
• 1,6 juta orang melalui Times Square setiap hari.
• 274.000 orang bekerja secara langsung di Times Square setiap hari.
• 300.000 kendaraan melalui Times Square setiap hari.
• 100 juta orang melalui Times Square via kereta bawah tanah setiap hari.
• 26 juta pelancong mengunjungi Times Square setiap tahunnya.
Sumber

0 komentar:

Posting Komentar

lazada indonesia